הדרכות כיבוי אש לארגונים

avizemer 03/09/2023

שריפה היא אחד הדברים הכי מסוכנים שקיימים והיא עלולה לגבות חיי אדם ולפגוע פגיעה קשה ברכוש. הדרכת כיבוי אש חייבת להתבצע בכל עסק, משרד או ארגון לפחות פעם בשנה על מנת שכלל העובדים יידעו איך מתנהגים במידה ופורצת שריפה וכך יצטמצם ככל האפשר המחיר הגופני והנפשי שהשריפה תגבה. כחלק מההדרכה יכירו העובדים את מקום הימצאם של האביזרים המיועדים לכיבוי אש, יבינו איך להשתמש בהם ובאיזו דרך השימוש בהם יהיה יעיל ולא יגרום לנזק נוסף. בנוסף יש לא מעט מידע תיאורטי שחשוב להעביר בנושא אש ושריפות כמו גורמי סיכון, שימוש נכון במכשירי חשמל והתקנת מערכות כיבוי כמו ספרינקלרים ועמדות כיבוי.

מי מעביר הדרכת כיבוי אש?

לא כל אחד יכול להגיע לארגון או למשרד ולהעביר לעובדים הדרכת כיבוי אש. לצורך זה צריך להגיע יועץ כיבוי אש ובטיחות שהוא מוסמך ומורשה להעביר את ההדרכות האלה ובמידת הצורך הוא גם בעל רישיון לבחון את העובדים ולוודא שהם יודעים מה לעשות ויידעו איך להתנהל ומה לעשות בכל מקרה שלא יקרה. כחלק מההדרכה יבוצע תרגיל שבמסגרתו יתנהגו העובדים כאילו פרצה שריפה באחד מהחללים או החדרים והם יצטרכו לדעת לאן עליהם להגיע ובאיזו דרך להתפנות מהמשרד שלהם. רק לאחר ביצוע הדרכה ותרגול, כאמור, לפחות פעם בשנה – אפשר יהיה לאשר למקום להתקיים על פי חוקי כיבוי האש וההצלה.

החשיבות של ידע בעת חירום

אין זה נעים להיקלע לחלל שמשתוללת בו שריפה ולכן חשובה ומהותית ההקפדה על מילוי הנחיות, ביצוע תרגולים תקופתיים וכמובן התנהגות יומיומית זהירה ואחראית. הדרכת כיבוי אש חייבת להתבצע כרענון וכתזכורת עבור כל עובד, שכן כל אחד מהם צריך לדעת מה לעשות. במידה ואכן תפרוץ שריפה הרי שהעובדים עלולים להיבהל ולא לזכור מה עליהם לעשות אך אם יקשיבו לעובדים אחרים שזוכרים את התרגול – אין ספק שהרבה חיים יכולים להינצל כך.

אשר אביזמר – יועץ בטיחות מורשה עם ניסיון רב בתחום, מעביר הדרכות כיבוי אש וסקר סיכונים בבנייני משרדים, ארגונים ובתי עסק מכל הסוגים.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים