למה צריך לבצע הדרכות בטיחות בעבודה?

avizemer 22/09/2023

כל מנהל של משרד או ארגון רוצה לדעת שהמקום שהוא מנהל הוא מקום בטוח לשהייה ועבודה ושכל עובד שמגיע לשם לא נמצא בשום סיכון שהוא. מכיוון שתאונות עלולות לקרות בכל מקום ולכל אחד חשוב מאד לבצע הדרכות בטיחות לעובדים על מנת שהם יידעו מה עליהם לעשות בשעת חירום ואיך עליהם להתמודד עם כל סיכון שקורה. הדרכות אלה כוללות גם נושאים כלליים כמו מה עושים בשעת שריפה או איך מתפנים בעת רעידת אדמה וצריכים להיות מועברים בהן גם נושאים שקשורים ספציפית למקום העבודה המדובר ונכונים אליו – מיקום חדרי מדרגות, דרכי גישה למרחב מוגן ועוד.

על מי מוטלת האחריות להעביר הדרכות בטיחות לעובדים?

בכל ארגון או חברה צריך להיות יועץ בטיחות שגם מתווה את המדיניות שעל פיה יפעלו העובדים בשעת חירום, גם יוודא ביצוע הדרכות והתנסויות על פי הצורך וגם ייתן דין וחשבון להנהלה בנוגע לסכנות שמתעוררות במקום העבודה עצמו. באחריותו לא רק להכין הדרכות בטיחות לעובדים אלא לוודא שכל העובדים עוברים אותן, לנהל רישום ומעקב אחר השתתפות העובדים בהדרכות ולקבוע לוחות זמנים להדרכות אלה גם על פי הצורך וגם על פי ההנחיות שהוא עצמו מקבל מגופי ההצלה במדינה שאיתם הוא עובד ונמצא איתם בקשר יומיומי ושוטף. על פי סוג המשימות שמבצעים בארגון הוא יקבל החלטות בנוגע להדרכות הרלוונטיות.

החשיבות של ביצוע הדרכות בנושאי בטיחות

עובדים רבים נוטים לזלזל בזימונים של הדרכות בטיחות לעובדים אך בסופו של דבר הם מבינים את הערך המוסף והחשיבות של הדרכות אלה. בזכות ההדרכות הם יידעו איך להפעיל מטף לכיבוי אש, איך לקבל החלטה לאן להתיז את החומר, לאן צריך להתפנות בשעת שריפה או רעידת אדמה ומה לעשות בעת מתקפת טילים. גם אם בשגרה לא קורים אירועים כאלה – חשוב מאד לדעת מה לעשות במידה ואירוע כזה קורה.

הכנה והעברה של הדרכות לעובדים בנושאי בטיחות מבוצעות על ידי אשר אביזמר, יועץ בטיחות מורשה ומוסמך עם ניסיון רב בעבודה עם אינספור מפעלים, ארגונים ומשרדים בכל הארץ.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים