הדרכת עבודה בגובה

avizemer 19/02/2023

הדרכה בגובה

ישראל צומחת לגובה – בחירה מתבקשת בהתחשב בגידול המשמעותי מאוד במספר התושבים ובשטח הקטן שנשאר קבוע. אחת ההשלכות של המגמה הזו היא שיותר ויותר אנשים עובדים בגובה. חשוב להדגיש שלא רק בענף הבנייה, אלא גם אנשי מקצוע רבים אחרים עושים זאת – למשל מומחים להרחקת יונים שמוזעקים למצוא פתרון ליונים שמבקשות לקנן על גג, מתקיני דודי שמש, חשמלאים ועוד. המכנה המשותף לכולם הוא החובה לעבור הדרכת עבודה בגובה. מעבר לחובה זהו כמובן גם אינטרס של העובדים וגם של המעסיקים שמחויבים לעשות את כל מה שביכולתם לעשות כדי למנוע תאונות עבודה כואבות. חברת אשר אביזמר בטיחות לעד מעבירה הדרכות עבודה בגובה, ועושה זאת בהצטיינות, הן בזכות הניסיון הרב שהצטבר בחברה והן לנוכח המחויבות המוחלטת לכל המשתתפים בכל הדרכה.

מהם המצבים שמחייבים הדרכת עבודה בגובה?

ההגדרה של עבודה בגובה היא עבודה שבמהלכה עלול אדם ליפול לעומק של 2 מטרים או יותר, וכשמתקיים אחד המצבים הבאים:

* הטיית גוף – אופן ביצוע העבודה מחייב את הטיית הגוף בזווית של 45 מעלות או יותר אל מעבר למעקה או גיור משטח העבודה.

* היעדר גידור – מצב שבו לא הותקן גידור או מעקה במשטח העבודה או מדרכת המעבר.

* עבודה שמתבצעת באמצעות מתקן הרמה – פיגומים, סלים להרמת עובדים, בימות מתרוממות ניידות.

הדרכה מקיפה במיוחד

הדרכת עבודה בגובה חייבת להיות מצד אחד מקיפה מאוד, ומצד שני להתאים למאפיינים הספציפיים של כל עסק או מקום עבודה. הנושאים הנכללים בהדרכה הם עבודה עם סולמות, היכרות עם הסלים השונים להרמת אדם ועם הבמות המתרוממות, דגשים לעבודה על גבי פיגומים בבטיחות מרבית, עבודה על גבי קונסטרוקציה, סוגי גגות שונים (שטוחים, משופעים, שבירים) וחללים מוקפים (למשל פיר מעלית או בור שהיציאה ממנו עלולה להיות בעייתית בנסיבות מסוימות). חברת אשר אביזמר בטיחות לעד מבצעת הדרכות עבודה בגובה מזה שנים רבות, באחריות ובאופן מקצועי. ההדרכות משלבות מתן ידע תיאורטי עם תרגולים מעשיים, ומקנות למשתתפים בהן את הכלים הנחוצים לשמירה על שלומם ובריאותם גם כשהם בגובה רב מעל פני האדמה.

האוכלוסייה, גם בארץ וגם בעולם, הולכת וגדלה בקצב מהיר מאוד. בישראל כבר יש כ-10 מיליון בני אדם, ולפי הערכות שונות מספר התושבים צפוי להכפיל את עצמו תוך 25-30 שנים. במציאות כזו אין ברירה אלא לבנות לגובה, ולגובה רב, כדי לנצל באופן מיטבי את השטח המצומצם. ככל שישראל צומחת לגובה מתבצעות יותר פעולות במרחק משמעותי מעל לפני הקרקע. אמנם קיים ציוד ייעודי למטרה זו, אולם אי אפשר להתעלם מרמת הסיכון – ולכן חשוב מאוד לבצע הדרכה מתאימה לכל מי שעובד בגובה. חברת אשר אביזמר בטיחות לעד מעבירה הדרכה בגובה לכל מי שזקוק לכך, בהתאם לתקנות העדכניות ומתוך תחושת אחריות רבה.

הדגשים החשובים של הדרכה בגובה

* קהל יעד – ההדרכה לעבודה בטוחה ונכונה בגובה מיועדת לכל שמי שעובד במקומות שעלולים להוביל לנפילה של 2 מטר ומעלה. בפרט מדובר על טכנאי תקשורת וחשמלאים שמתקנים ציוד שנמצא בגובה רב, עובדי בניין שבאופן טבעי מגיעים לגבהים משמעותיים כחלק מהקמת פרויקטים, מחסנאים שנדרשים להגיע לפריטים המאוחסנים בגובה, אנשי מקצוע בתחום הרחקת היונים (משום שיונים רבות מקננות על גגות), מתקינים של דודי שמש, טכנאי מעליות ועוד.

* נושאים – התכנים המועברים במסגרת הדרכת עבודה בגובה רבים ומגוונים. בפרט חשוב לוודא שההדרכה כוללת היכרות עם ציוד מגן רלוונטי (סלינגים, מערכות עיגון, חבלים ועוד), הנחיות לשימוש בטיחותי בסולמות מכל הסוגים (גם נייחים וגם ניידים), הבנת אופן העבודה עם סלי הרמה, במות הרמה וקונסטרוקציות, ועוד. נושא רלוונטי נוסף הוא עבודה בחללים מוקפים (מיכלים גדולים, בורות, פירי מעליות ועוד) שנחשבים לחלק מהתחום – בגלל שעלול להיווצר קושי להיחלץ מהם במקרה של תקלה.

* התאמה מלאה – למאפיינים הספציפיים של עבודה בגובה בכל ענף פעילות.

הדרכה מועילה במיוחד

הדרכה בגובה מעבירה ידע יקר ערך לעובדים חדשים. גם עובדים ותיקים יותר זקוקים לריענון ולהתעדכנות בכל החידושים, ולכן גם הם עשויים להיתרם מאוד מהדרכות אלה. אשר אביזמר בטיחות לעד מבצעת הדרכות עבודה בגובה תוך מתן יחס אישי לכל אחד ואחד מהמשתתפים, הקפדה על העברת כל החומר באופן ברור ובגובה העיניים ומתוך תחושת שליחות ואחריות.

מידע נוסף בנושא

החשיבות של הבנת כל כללי הבטיחות

לא בכדי צריך להיות מוכשרים ספציפית לנושא של עבודה בגובה ולקחת חלק באחת מתוך הדרכות עבודה בגובה נדרשות. הדבר החשוב ביותר שצריך לחשוב עליו ולקחת בחשבון הוא שמירה על בטיחותו ושלומו של אותו עובד ואין להתפשר על כך. מכיוון שיש הרבה מאד סיכונים ולא על כולם אפשר לדעת מראש הרי שצריך לדעת מה לעשות ברגע שמגיעים אל המקום הגבוה ומבינים מה יש שם. בדרך זו העובד יידע תמיד לחשוב על הבטיחות שלו ויפעל באחריות.

מחפשים איש מקצוע להעברת הדרכה לעבודה בגובה? אשר אביזמר, יועץ בטיחות מנוסה ו-ותיק בתחום יגיע עד אליכם.

אילו תכנים כלולים במערכי הדרכות עבודה בגובה?

על מנת לעבוד בגובה רב צריך להכיר את הציוד הדרוש, להבין בדיוק מה התפקיד של כל אביזר או פריט, להתנסות בהפעלת הציוד ולקבל הנחיות שקשורות למנח הגוף ולדרך הבטיחותית והנכונה לשהות בין שמיים לארץ. הדרכות עבודה בגובה נועדו כדי ללמד את העובדים איך לשמור על עצמם, איך הכי נכון וכדאי להטות את הגוף, איך להתמודד עם תנאי שטח מגוונים בגובה רב, איך להפעיל ציוד הרמה וכמובן איך להתנהל עם ציוד סנפלינג. רק לאחר שמבינים לעומק כל אחד ואחד מהנושאים האלה – אפשר להתחיל לבצע משימות שכרוכות בעבודה בגובה.

הדרכות עבודה בגובה

אין זה פשוט לבצע עבודה בגובה רב. נדרש לשם כך ציוד מיוחד ויש לא מעט דברים שצריך לדעת על מנת לעשות את זה כמו שצריך. יש הרבה מאד נושאים של בטיחות ושמירה על שלומו של אותו אדם שעומד למצוא את עצמו תלוי בין שמיים וארץ ולכן לא כל אחד יכול או מורשה לבצע עבודה כזאת. על מנת להיות מורשה לבצע עבודות בגובה צריך לעבור השתלמות מיוחדת, כמו גם לבצע ולעבור בהצלחה הדרכות עבודה בגובה שמועברות על ידי יועצי בטיחות מנוסים שמורשים לעסוק בתחום זה. רק לאחר ההדרכה ובמקרים מסוימים גם ביצוע בחינה בנוגע לביטחון בעבודה בגובה – אפשר יהיה להתחיל לבצע משימות.

החשיבות של הדרכות לפני ביצוע עבודה מיוחדת

לא כל עובד יכול פשוט לעלות לגג או לגלוש עם ציוד סנפלינג לעבודה בגובה רב. גם לאחר ביצוע הדרכה לעבודה בגובה באופן תיאורטי והכרת הסיכונים הקיימים בעבודה מסוג זה, צריך לעבור השתלמויות והתנסות אישית בהפעלת הציוד או להתנסות באותו העבודה הנדרשת אך בגובה נמוך. כך מבינים איך לשמור על הבטיחות וכאשר מגיעים לגובה יודעים על מה להקפיד ואיך לחזור בשלום לאחר ביצוע מוצלח של המשימה.

אשר אביזמר הוא יועץ בטיחות מוסמך שמעביר הדרכות לעבודה בגובה, כמו גם הדרכות בטיחות בנושאים אחרים כמו כיבוי אש והתנהלות בשעת חירום.

איך קובעים הדרכה לעבודה בגובה?

כאשר בפני ארגון זה או אחר עומדת משימה שכרוכה בשליחת עובדים לגובה רב צריך לבחור לשם כך את העובדים שכבר עברו יותר מפעם אחת הדרכה לעבודה בגובה ולכן הם כבר מוסמכים ומורשים לביצוע עבודות כאלה. בהדרכה דנים בשימוש בציוד הייחודי שמאפיין עבודות בגובה רב, מקבלים הנחיות בטיחות בנוגע לקיומו או היעדרו של גידור במקום הגבוה, שימוש בציוד סנפלינג אם צריך וכמובן הדרך לשמור על הגוף ואילו תנועות או מנח ישמרו טוב יותר על שלומו של העובד. כאשר עבודה בגובה מבוצעת על פי כל הכללים ותוך כדי יישום כל הנושאים שהעובד עבר בהדרכה – אין ספק שהעבודה תעבור בשלום ותוכתר בהצלחה.

הדרכה לעבודה בגובה

עובדים שמפאת התפקיד שלהם צריכים לעבוד על גגות או בגובה רב מחויבים לעבור הדרכה לשם כך. עבודה בגובה לא דומה לעבודה שמבוצעת בתוך חלל סגור ויש לא מעט הנחיות בטיחות שחשוב מאד להקפיד עליהם על מנת שהעבודה תתבצע בצורה נכונה וטובה ובלי, חלילה, פגיעה בעובד. הדרכה לעבודה בגובה צריכה להתבצע על ידי איש מקצוע מוסמך שבקיא בתחום של בטיחות ובין השאר גם מציע הדרכות לעובדים שעומדים לעבוד בגובה. יתכן ומדובר בגג שאין בו גידור ויתכן שיהיה מדובר במשימה הכוללת גלישה עם ציוד סנפלינג בצמוד לבניין גבוה. לכל סוג של משימה תהיינה הנחיות הבטיחות שלה.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים