מהי התועלת של הדרכת בטיחות לעובדים?

avizemer 05/03/2023

כשאדם יוצא מהבית אל מקום העבודה, הוא אומר לעצמו – גם אם לא במילים – שבסוף היום הוא יחזור הביתה בשלום. למרבה הצער האמונה הזו לא תמיד מתממשת. סכנה אחת היא תאונות הדרכים שכבר הפכו למכת מדינה, וסכנה שנייה, משמעותית לא פחות, היא תאונת עבודה. בכל שנה מתרחשות בישראל עשרות אלפי תאונות במקומות העבודה. לא כל תאונה מובילה למוות או נכות, אבל גם כך הפגיעה קשה מאוד. הדרכת בטיחות לעובדים היא אחד האמצעים הבסיסיים במאבק נגד התאונות ולמען שמירת שלומם של כל מי שמגיעים מדי יום למקום העבודה וממלאים תפקיד כזה או אחר. חברת אשר אביזמר בטיחות לעד מבצעת הדרכות בטיחות באיכות גבוהה ובהתאם כאלה שמספקות תועלת רבה.

* מודעות גבוהה – גם העובדים הזהירים ביותר נוטים לפתח שאננות מסוימת, פשוט מכוחה של שגרה. כשחוזרים שוב ושוב על אותה פעולה, האמונה הטבעית היא שלא ייגרם שום נזק ואמצעי הזהירות ההכרחיים עלולים להישכח. הדרכת בטיחות מעלה מחדש את רמת המודעות, ומספקת תזכורת אפקטיבית לעובדים ולעובדות לגבי חשיבותם של הכללים הרלוונטיים.

* ידע עדכני ויקר ערך – הדרכות הבטיחות מקנות לכל העובדים ידע חיוני, ובמיוחד מידע קונקרטי לגבי תקלות ספציפיות שעלולות להתרחש, נקודות תורפה אפשריות ומוקדי סיכון. לדוגמה, במפעל שנעשה בו שימוש בחומרים מסוכנים, העובדים ילמדו איך לאחסן נכון את אותם חומרים, איך לעבוד איתם בלי להסתכן וגם מה סדר הפעולות ההכרחי אם מתרחשת תקלה.

* עמידה בתקנות – על-פי תקנות ארגון הפיקוח על העבודה, מעסיקים רבים מחויבים לבצע הדרכה לעובדים שלהם. תקנה זו חלה גם על עובדי קבלן אשר מועסקים במקום שיש בו סיכונים.

הדרכה אפקטיבית במיוחד

הדרכת בטיחות לעובדים עשויה להיות ההבדל בין שגרה שלווה לבין תאונה קשה. על-מנת להפיק את מלוא התועלת הפוטנציאלית של הדרכה זו, חשוב לוודא שהיא מועברת על-ידי איש מקצוע מוסמך ומנוסה. אשר אביזמר הוא מומחה לגהות ובטיחות שפועל בתחום מזה שנים רבות, הן כקצין בחיל האוויר והן במסגרת החברה שהקים. כל ההדרכות מועברות מתוך תחושת אחריות כבדה, ועם הקפדה על הסברים ברורים בגובה העיניים כך שכל העובדים יקבלו את הידע הדרוש.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים