סקר סיכונים בטיחות – כל מה שצריך לדעת

avizemer 27/07/2023

כל מקום עבודה, מפעל או עסק שמתרכזים בו הרבה מאד אנשים בפרק זמן אחד צריך לבצע סקר סיכונים בטיחות בהנחייתו של יועץ מוסמך לבטיחות וביטחון. מדובר בסקר שבודק את היתכנותם של מקרים מסוכנים ואת דרגת החומרה הנשקפת מהם. לאחר ביצוע הסקר אפשר לטפל במפגעים אלה מבחינה בטיחותית, לתקן אותם וכך להפוך את המקום כולו לסביבת עבודה הרבה יותר בטוחה עבור כל אחד שנמצא שם. המטרה בביצוע הסקר היא איתור מוקדם של מפגעים לצורך צמצום ההסתברות להתרחשותן של תאונות עבודה, התפרצות של מחלות וכמובן שמירה על הציוד המקצועי שהעובדים עושים בו שימוש.

איך מבוצע סקר סיכונים בטיחות?

את הסקר עצמו לא יבצע בעל העסק או מנהל המפעל. סקר סיכונים בטיחות חייב להתבצע על ידי יועץ בטיחות מורשה ומוסמך שיש לו ניסיון לא רק בביצוע סקרים דומים אלא גם בהבנה מעמיקה של איך לטפל במפגעים האלה על מנת ליצור סביבת עבודה נוחה ובטוחה הן עבור העובדים והן עבור המבקרים והלקוחות שיגיעו אל המקום. היועץ יעבור בכל האזורים, החללים והחדרים של המשרד או המפעל ויזהה היכן יש סיכונים או היכן עלול להתעורר כל סוג של סיכון. לאחר ביצוע הסקר הוא יגיד דו"ח מפורט עם ההמלצות שעל פי שיקול הדעת המקצועי שלו נדרשות לביצוע על מנת לשפר את הבטיחות במקום.

החשיבות של הגעה למקום עבודה בטוח ונוח

כל עובד רוצה לדעת שהמנהלים שלו חושבים עליו ודואגים לו לסביבת עבודה איכותית, נוחה ובטוחה. שום מקום עבודה לא צריך להפוך למלכודת בעייתית או למקום שיש בו משום כל סיכון שהוא ולכן חשוב מאד להזמין סקר סיכונים בטיחות שיבוצע על ידי איש מקצוע שיאתר כל מפגע וימליץ על אופן הטיפול או התיקון. כך מקום העבודה יהיה שמור וכל עובד יידע מה הוא אמור לעשות ומה מצופה ממנו כאשר קורה משהו.

מחפשים יועץ בטיחות? אשר אביזמר הוא הכתובת עבורכם, עם ניסיון רב בביצוע סקרי בטיחות, הנגשה, טיפול במפגעים והדרכת עובדים להתנהגות בשעת חירום.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים