בטיחות בעבודה – הכללים העיקריים

avizemer 01/08/2019

הדרכת בטיחות בעבודה היא אחת ההדרכות אשר העובדים שלכם יוכלו לקבל על ידי אשר אביזמר – "בטיחות לעד בע"מ". הדרכה זו נועדה לרענן את העובדים בכל הקשור לסיכונים במקום עבודתם והדרכים לשמירה על הבטיחות והביטחון של העובדים והרכוש הנמצא במקום.

האחריות על קיום ושמירת כללי בטיחות בעבודה מוטלת הן על העובד והן על המעביד. כל אדם למעשה אחראי על שמירת הבטיחות במקום עבודתו.

כללי בטיחות בעבודה נקבעים על ידי הנהלת הארגון / מפעל , ותוך כדי עבודה נכתבות הוראות בטיחות נוספות במטרה שלא לסכן את העובדים והאנשים אשר נמצאים באותו האזור או יכולים להיות מושפעים מהסכנות שנובעות מהעבודה באזור מסוים.

מקומות העבודה שונים אחד מהשני, ועל כן, לכל מפעל /מחלקה יהיו הדגשים שלהם עבור שמירת כללי בטיחות בעבודה. יחד עם זאת, קיימים כללים אשר מתאימים לרוב המקומות והם כוללים:

  • על המעביד לספק לעובדיו ציוד מגן אישי תקני ועל העובדים להשתמש בציוד בצורה הנכונה בכל שעות העבודה. הציוד יכול לכלול קסדה, משקפי מגן, נישמיות ואף כפפות במידת הצורך.
  • חייבת להיות נוכחות של שלטים ואזהרות אשר יתריעו מפני סכנה קיימת או שעלולה להתרחש. חשוב לסמן אמצעי מילוט וגישה למקלטים בעת מצבי חירום. חשוב להקפיד כי המעברים אל כל אותם פתחי מילוט יהיו נגישים ופנויים ממכשולים שונים.
  • חל איסור על הדלקת אש במקומות שאינם מותרים לכך, כמו גם שימוש בחומרים אחרים במידה ויש בכך סכנה.

שומרים על סביבה בטוחה

חשוב מאוד לחזור ולציין בשנית כי שמירה על כללי בטיחות בעבודה היא משימה המוטלת על כתפי העובד וכתפי המעביד גם יחד. על המעסיק לדאוג לכך כי כל העובדים יהיו מצוידים באביזרי הבטיחות הדרושים וכי הם יעברו הדרכת בטיחות בעבודה מידי שנה (כולל פוטנציאל סיכונים בעבודה). על העובד לוודא כי הוא אכן מקפיד על שימוש באמצעי ההגנה, שומר על כל כללי הבטיחות ונשאר מפוקס ומרוכז בשעה שמפעיל מכונות שונות במקום העבודה.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים