מה כוללת עבודתו של אחראי בטיחות?

avizemer 01/08/2019

אחראי בטיחות הוא האדם אשר מוגדר בתור היועץ להנהלה בכל הנושאים הקשורים לבטיחות והבריאות במקום העבודה.

אשר אביזמר – "בטיחות לעד בע"מ" מציעים לכם את שירותיהם המקצועיים בתחום זה. זכרו כי ישנה משמעות רבה בבחירת חברה טובה ,אמינה ומקצועית אשר תבצע את עבודתה על הצד הטוב ביותר.

ישנה חשיבות עליונה לתפקידו של ממונה בטיחות. החוק מחייב מינוי של אחראי בטיחות בכל ארגון או עסק אשר מונה מעל 50 עובדים. עבודתו מורכבת ונוגעת בתחומים רבים, חלקם כולל גם:

  • איתור של מפגעי בטיחות – בשעה שהוא מוצא גורמים אשר עלולים לסכן את האנשים המועסקים במקום, יהיה עליו להעביר את הדיווח על כך למעביד.
  • תכנית שנתית לניהול בטיחות – על ממונה הבטיחות יהיה לבחון לעומק את המקום ואת הסכנות אשר עלולות להתעורר בו, לבנות תכנית לניהול הבטיחות במקום באופן שנתי וליישם אותה במפעל / הארגון.
  • עמידה בתנאי הבטיחות – יהיה על הממונה לבטיחות לוודא כי כל המכשור והעובדים מתנהלים בצורה נכונה וכי כל נהלי הבטיחות נשמרים.
  • מחלות בשל תנאי העבודה – יהיה על ממונה הבטיחות להזמין ניטורים של מעבדות שייבדקו שאף חומר בעבודה אינו פוגע בעובדים
  • הפקת לקחים מאירועים ודיווח – בכל מצב בו מתגלים ליקויים שונים, יהיה על ממונה הבטיחות להעלות את מסקנותיו על הכתב ולהעביר אותן למעסיק לשם טיפול ותיקון הליקויים והטמעה של תקנות חדשות.

ממונה הבטיחות יעביר באמצעות ההדרכות ליקויים ומפגעים שקרו בתאונות עבודה.

לא מוותרים על הבטיחות

עבודתו של מומחה הבטיחות אינה חסרת קשיים, אמנם תפקידו נועד לשמור ולהגן על בטיחותם של העובדים, אך פעמים רבות הם עלולים להיתקל בהתנגדויות שונות, לעיתים אף מצדם של העובדים.

העובדים עלולים להתלונן על העובדה כי ציוד המגן בו הם חייבים להשתמש מכביד עליהם או מסרבל את עבודתם.

אך, חשוב לציין כי ברגע שהעובדים והמעסיקים יבינו את חשיבותם והצורך המהותי בנהלי הבטיחות, יהיה אפשר להתגבר על ההתנגדויות ולמנוע תאונות עבודת ומחלות מקצוע מיותרות.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים