קורס עבודה בגובה

גם בעידן הטכנולוגי שבו אנו משתמשים רבות בטכנולוגיות משוכללות, עדיין יש צורך בעובדים אשר יודעים לעבוד בגובה רב. אלה יכולים להיות עובדים באתר בנייה העובדים על פרויקט בנייה חדיש ומיוחד, או מובילים מקצועיים אשר צריכים להעביר פסנתר כנף מהקומה השביעית אל הדירה החדשה. כך או כך, עובדים אלה מוכרחים להחזיק ברשותם אישור עבודה בגובה רב. אישור זה ניתן להם בתנאי שהם עוברים קורס מיוחד.

קורס עבודה בגובה לפי חוק

הממשלה מחייבת לעבור קורס עבודה בגובה כל מי שמעוניין לעבוד במקומות גבוהים במיוחד. קורס זה נועד להכשיר את העובד לעבוד בדרך נכונה בעבודות הכרוכות בסיכון גבוה, כמו גם לוודא שהוא מכיר את כל כללי הבטיחות. רק לאחר סיום הקורס, רשאי העובד לקבל תעודה המקנה לו את האישור לעבוד בגובה רב. כל קורס כזה יכול למנוע את התאונה הבאה ולהציל חיים בזמן אמת.

למי מתאים ללמוד קורס עבודה בגובה?

הקורס מתאים לעובדים הבאים:

  • כל מי שמתכוון לעבוד בגובה של 2 מטרים ומעלה כאשר קיימת סכנת נפילה.
  • לעובד עבודה המתבצעת מעל משטח מסוכן שאינו מגודר ומאובטח.
  • לעובד בעבודה שיש בה הטיית גוף העובד בזווית שמעל 45 מעלות מעבר למעקה בטיחות.
  • עובדים הנעזרים בכלים כמו מלגזה או סל להרמת אדם, וכן עובדים העומדים במסגרת עבודתם על גבי במות הרמה, מתקיני פיגומים או עובדים על גבי גגות איסכורית.

מה לומדים בקורס?

קורס עבודה בגובה נחלק לשני חלקים עיקריים: עיוניים ומעשיים. החלק העיוני מועבר בדרך ברורה ומעניינת, תוך שימוש במצגות לצורך הדגשה והמחשה. מבין הנושאים הנלמדים ניתן להזכיר הכרת משטחי העבודה השונים, סוגי מערכות האבטחה, דרכי חילוץ עמיתים שנקלעו לסכנה, חללים מוקפים, דרכי בלימת נפילה, מבנה הפיגומים והסכנה שבאי שמירה על כללי הבטיחות. החלק המעשי כולל תרגול הכולל שימוש נכון בציוד אישי לצורך הגנה, איך להשתמש בציוד העבודה בשטחים שונים – גגות, פיגומים וכדומה.

קבלת ההכשרה

כאשר המתלמד עובר בהצלחה את המבחנים העיוניים והמעשיים, הוא מקבל אישור הסמכה לעבודה בגובה. אישור זה מעיד על כך שהוא עבר קורס עבודה בגובה ויכול לבצע עבודות בגובה רב. עם זאת, חשוב לזכור שיש לבצע ריענון אחת לשנתיים ולחדש את אישור העבודה.

היכן מועבר הקורס?

הקורס מועבר בחברה מקצועית שיש לה הסמכה להכשיר עובדים לעבודה בגובה, ולכן אם אתם מעוניינים להשתלב בעבודה בגובה רב, חשוב לבחור חברה מנוסה שתעניק לכם את ההכשרה המיוחדת. מכיוון שמדובר בקורס שנועד לשמור על החיים, חשוב לבחור בחברה מוכרת. לפיכך, מומלץ לבצע חיפוש מהיר באתרי האינטרנט ולשאול חברים קרובים אשר עברו הכשרה בתחום.

חברת "בטיחות לעד בע"מ", המנוהלת על ידי אשר אביזמר, היא חברה מקצועית המציעה ייעוץ בענייני בטיחות כמו גם הדרכות מקצועיות. אשר אביזמר שירת במשך 24 שנים כקצין בטיחות בחיל האוויר ולאורך השנים ליווה חברות שונות בתחום הבטיחות. כך שנושא הבטיחות בהחלט זורם בעורקיו.

קורס עבודה בגובה - מניעת מקרים עתידיים

קורס עבודה בגובה – ממה הוא מורכב?

קורס עבודה בגובה הוא אחד ההדרכות אשר תוכלו לקבל מידי אשר אביזמר, יועץ בטיחות מנוסה ומסיידה של חברת בטיחות לעד בע"מ.

על פי התקנה החדשה של משרד התמ"ת, כל אדם אשר עובד בגובה העולה על 2 מטרים – אזי קיימת סכנת נפילה חייב לעבור הכשרה מתאימה. זו תכלול הסברים על הסכנות שבעבודה בגובה, דרכי חילוץ, דרכי בלימת נפילה ועוד.

קורס זה נועד להבטיח את העובדה כי כל מי שמבצע עבודות בגובה יהיה מודע לסכנות הכרוכות בעבודתו ויכיר את הדרכים למנוע תאונות או להתמודד איתן בהצלחה במידה והן מתרחשות.

תכנית הלימודים של קורס עבודה בגובה נכתבת על ידי מפקח עבודה ראשי במשרד התמ"ת. על כן הקורס כולל דגשים חשובים מאוד אשר נועדו להגן על חיי אדם מפגיעה ולהבטיח כי כל עבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר.

הקורס עצמו מחולק לשני חלקים, מעשי ועיוני:

  • החלק העיוני – החלק הזה של הקורס יכלול מצגת מפורטת הכוללת תמונות וסרטונים. החלק העיוני שם דגש על הכרת משטחי העבודה השונים, סוגי מערכות האבטחה, חללים מוקפים, דרכי בלימת נפילה, מבנה פיגומים וכל סכנה שעלולה להופיע עקב אי שמירה על כללי הבטיחות.
  • החלק המעשי – בשלב זה אתם תוכלו ללמוד על הציוד הנדרש לעבודה בגובה, אופן התאמתו לגוף והדרך היעילה והנכונה ביותר לעבודה עימו. בשלב האחרון של החלק המעשי התלמידים ילמדו כיצד לעבוד עם הציוד הנדרש על סולמות , גגות, פיגומים, סלי הרמה וכו'.

 

 

אמצעי זהירות בסיסיים במהלך העבודה בגובה

כאמור רק קורס עבודה בגובה שמועבר על-ידי מומחה בתחום מקנה לאנשים שאתם אחראים על חייהם את כל הכלים ההכרחיים לתפקוד מיטבי גם כשהם במרחק של 2 מטר ומעלה מהקרקע או בנסיבות אחרות שיש בהן סיכון.

אמצעי הזהירות הבסיסיים הם שימוש בקסדה וברתמת בטיחות, שתיהן תקניות ותקינות (על סמך בדיקות תקופתיות קפדניות). אופציה נוספת היא מערכת מניעת נפילות ששימושית למי שעובד על גג שטוח, בתוך סל הרמה ועל משטח מוגבה שאינו שביר. מי שעובד על סולם, משטח מוגבה שעלול להישבר או קונסטרוקציה כזו או אחרת זקוק למערכת בלימת נפילות.

עוד דגש חשוב הוא נוכחות של עוד עובד על פני הקרקע שמסייע למי שנמצא בגובה ובמקביל מונע כניסה של עוברים ושבים לאזור שעלול להיות מסוכן (עקב נפילת חפצים וכו').

לפנות אל המומחים – בטיחות לעד בע"מ

אשר אביזמר, מייסד חברת בטיחות לעד בע"מ, מילא במשך שנים רבות תפקידים בתחום הבטיחות ובפרט שירת כקצין בחיל האוויר שממונה על נושא רב חשיבות זה. המקצועיות המוקפדת שלו, הרצינות והאחריות באות לידי ביטוי בכל השירותים שמספקת החברה, ובהם כאמור קורס עבודה בגובה. בזכות איכויות אלה, כמו גם הניסיון הרב בהעברת הדרכות בטיחות, תוכלו לדעת בוודאות שהעובדים שלכם קיבלו את כל הידע הרלוונטי, ושהם מיומנים לבצע את המטלה.

מידע נוסף בנושא

האם חייבים להעביר קורס עבודה בגובה?

באופן עקרוני, החוק במדינת ישראל מחייב כל אדם שעובד בגובה (כל עלייה בגובה או ירידה לעומק של 2 מטר ומעלה) לעבור קורס עבודה בגובה על ידי מסמיך (מדריך) מורשה על פי החוק. קורס עבודה בגובה מספק את כל הידע המקצועי בנוגע לעבודה בטיחותית בגבהים, אשר יכולה לשמור על אתר בנייה או אזור תפעולי "נקי" מתקלות או מתאונות מסכנות חיים שקשורות לעבודה בגובה. בין שמדובר על מפעיל של מנוף עצום בגודלו ובין שמדובר על עובדים שאחראים לניקוי חיצוני של בניינים רבי קומות או כל עבודה מעל 2 מטר – קורס בתחום עבודה בגובה נותן לאנשי הצוות שלכם כלים פרקטים, לצד כלים בטיחותיים ומיומנויות עבודה בגובה שחיוניות לפעילותם ביומיום. כמובן שיש להשתתף בקורס אותו מעבירים אנשים בעלי ניסיון או ידע מתאים לעבודה בגובה, שכן רק כך ניתן להבטיח שההכשרה תצליח לעמוד על טיבן של הרגולציות הכי חשובות לתחום העיסוק הזה.

עבודה בגובה קורס

עבודה בגובה היא חלק בלתי נפרד מהעולם התעשייה והבנייה של כל מדינה מודרנית. על אחת כמה וכמה במדינה כל כך קטנה וצפופה כמו מדינת ישראל, אשר מסתמכת במיוחד על טכניקות בנייה לגובה במרכזי הערים הגדולות. יחד עם זאת, קשה מאוד למצוא אנשים שמחזיקים בידע מקצועי וניסיון רב שנים, אשר עובדים על פי כל התקנות ורגולציות החשובות לבטיחות בעבודה בגובה בישראל. במיוחד לאור העובדה שהחוק הישראלי מחייב כיום קורס עבודה בגובה, אתם לא רוצים להעסיק אדם שלא יכול לעמוד בכל הדרישות החוקיות במלואן. לפרטים נוספים בנושא, ניתן לפנות אל חברת אשר אביזמר בטיחות לעד בע"מ.

הסמכה לעבודה בגובה – הגדרות חד משמעיות שמצילות חיים

הדבר הכי חשוב שאתם רוצים לעשות הגדרות עבודה בגובה, הוא ליצור את ספר החוקים של החברה שלכם, איתו כל אחד מאנשי הצוות יוכל לעבוד בצורה בטיחותית. לפעמים, מנהלים בחברות גדולות מעוניינים להחמיר את הרגולציות הקיימות, רק כדי להימנע ממצב תאונה מסוכנת שיכולה לעלות בחיי אדם. בעזרת קורס בתחום עבודה בגובה, אותו מעבירים אנשי חברת אשר אביזמר בטיחות בע"מ, אנשי הצוות של החברה שלכם יקבלו הגדרות ברורות לעבודה רציפה בכל גובה ולכל מטרה לה אתם זקוקים. על ידי שנים רבות של ניסיון בתחום הבנייה והתעשייה, והיכרות עמוקה עם החוק בישראל, אנו נעזור לכם להפוך את מקום עבודתכם לבטוח ובטיחותי לעובד וכמובן בהתאם לחוק.

מי מעביר קורס עבודה בגובה?

הפרמטרים העיקריים לבחירה הם:

* בקיאות מקצועית – בתחום הבטיחות באופן כללי ובפרט לגבי עבודה בגובה של 2 מטר או יותר, עבודה מעל משטחים מסוכנים שאין אפשרות לגדר אותם ולאבטח אותם, עבודה עם מלגזות, במות הרמה וכו'.

* ניסיון בהדרכה – על-מנת שהקורס יהיה אפקטיבי, נדרשות גם יכולות גבוהות של העברת החומר החשוב. המפתח העיקרי להדרכה איכותית הוא ניסיון מגוון בהעברת קורסים מסוג זה.

* הסמכה – לא כל איש מקצוע בתחום העבודה בגובה מוסמך להעביר הדרכות בטיחות ובפרט קורס עבודה בגובה. בהתאם, חשוב לשכור רק את שירותיו של מי שמציג אישור על כך שהוא מוסמך להכשיר את העובדים שלכם להתנהל באופן בטיחותי ומושכל בכל מצב.

קורס עבודה בגובה לעובדים

כל עובד אשר ראיתם עובד מעל גובה של 2 מטרים, עבר הכשרה שתאפשר לו לעשות את עבודתו בבטחה.

אשר אביזמר – "בטיחות לעד בע"מ" הוא האדם הנכון לפנות אליו בשעה שאתם מעוניינים לעבור קורס שכזה. בסיומו אתם תהיו מודעים לכל הסכנות בעבודה בגובה ותכירו את כל הדרכים האפקטיביות ביותר להתמודד עימן בהצלחה מבלי להיפצע או ליפול.

אנו מקפידים על הדרכה ברמה הגבוהה ביותר על מנת שכל המידע יעבור בצורה הברורה והמעניינת ביותר.

בסיום ההכשרה, ייערך מבחן מעשי לוודא קליטת המידע על ידי העובדים.

אין ספק, קורס עבודה בגובה יספק את מלוא התועלת האפשרית ויאפשר לעובדים שלכם לטפס לכל גובה בראש שקט באמת. בהתאם לכך, חשוב לבחור נכון את האדם שמעביר את ההדרכה יקרת הערך. לשם קבלת המענה המדויק והמקצועי ביותר, מוזמנים לפנות אל אשר אביזמר – בטיחות לעד בע"מ.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים