סקר סיכונים

avizemer 01/08/2019

מידי שנה מחוייב כל ארגון באשר הוא לבצע סקר סיכונים שנתי. מטרת הסקר הינה לאתר ולזהות מפגעי בטיחות וגהות העלולים לגרום לתאונות עבודה או לנזקי בריאות.

"בטיחות לעד בע"מ" תהא אמונה על:

  • עריכת סקר המפרט את שלל הסיכונים הקיימים בכל אחד מהתחומים הבאים: אש, חשמל, קרינה, מכונה, מבנה, חומרים וכדומה.
  • עריכת "סיור בטיחות" בליווי מנהל הבטיחות בארגון במפעל לאיתור הסיכונים בשטח.
  • הגשת תוצאות הסקר כתוכנית עבודה לארגון הכוללת את תיאור הסיכונים, המלצות לתיקונם ולוח זמנים לסילוקם או מזעורם.
  • ליווי הארגון ביישום ההמלצות תוך התייחסות לסדרי עדיפויות מפעליים וכן הערכת רמת חומרת הסיכון.

מידע נוסף בנושא

ביצוע סקר סיכונים – מקיים את החובה המוסרית והחוקית שלכם

סקר סיכונים הוא בעצם תהליך עבודה שבו אנשי מקצוע מתחום הנדסת הבניין, הנדסת המכונות והנדסת תעשייה וניהול מתקבצים כולם יחד על מנת לבצע כמה פעולות יסודיות בתוך בית העסק שלכם, אשר יוכלו למנוע תאונות עבודה בהווה ובעתיד. על פי רוב סקר הסיכונים הוא תהליך עבודה מאוד חיוני דווקא בתוך מסגרות עבודה סיזיפיות, כמו למשל מתחמי תעשייה ואזורים תפעוליים של מפעלים גדולים בישראל. דווקא שם, במרכזי העבודה העמוסים האלו, עלולות להתרחש תאונות מסכנות חיים דווקא בשל חוסר תשומת לב לפרטים הקטנים איתם מתמודדים אנשי השטח. היכולת שלכם בתור מנהלים בשטח לשלוט בסיכונים הקיימים כיום בסביבה, מאפשרת יצירת סביבת עבודה בטוחה ובטיחותית, להווה ולעתיד לבוא.

בין שמדובר על יצירת הרגלי עבודה בטוחים יותר, כמו למשל שימוש בציוד מגן קבוע לכל העובדים או יצירת מנגנוני התראה וזהירות. ובין שמדובר על הנחיות והדרכות למנהלים כתוצאה מאותו סקר סיכונים – ההחלטה לבצע הערכה קבועה של הסיכונים בתוך מקום העבודה שלכם, היא החלטה אשר תוכל לשפר את הבטיחות לך גם את הגלילות של העבודה שלכם ושל אנשי הצוות שלכם.

סקר סיכונים בחשמל, אש, מבנה ועוד

הערכת סיכונים הוא אחד מהמקצועות הכי חשובים כיום, בוודאי ובוודאי בעולם שבו אנחנו עובדים בקצב מסחרר עם כמות עובדים הולכת וגדלה. ככל שמדובר על אתרי בנייה צפופים יותר, או על מפעלים ושטחים תפעוליים שבהם עובדים יותר אנשים, כך יש צורך לחשוב מחוץ לקופסא ולבצע התאמות מיוחדות. הכול, בשביל לאפשר סביבת עבודה בטוחה ובטיחותית. המשמעות היא השקעה הולכת וגדלה בפנייה לעזרתם של אנשי מקצוע על מנת לבצע סקר סיכונים קבוע, ולבחון את הפתרונות האפשריים לכל תרחיש. אתם צריכים לפנות לעזרת אנשי מקצוע מיומנים, כמו אנשי הצוות המקצועי של חברת אשר אביזמר בטיחות לעד בע"מ, שיכולים לבצע בשבילכם סקר סיכונים מקיף ולבחון כל אלמנט של העסק בקפידה. 

עמידה בנוהל סקר סיכונים – מאפשרים לצוות לחזור הביתה בשלום

ככל שברור לכם מה היא חשיבותו של סקר סיכונים, כך אתם מעוניינים להשקיע יותר משאבים, בכדי לבצע סקר סיכונים מקיף לעסק שלכם, המלווה בתמונות ובהגדרת יעדים על פי לוח זמנים. בנקודה זו מומלץ לפנות לעזרת אנשי המקצוע המיומנים והטובים ביותר בתחום, כמו אנשי הצוות המקצועי של חברה אשר אביזמר בטיחות לעד בע"מ.

סקר סיכונים בעבודה

אם אתם רוצים לעשות סקר סיכונים אצלכם בארגון, במפעל או בעסק ברמה הגבוהה ביותר, אתם וודאי מחפשים את "אשר אביזמר – בטיחות לעד בע"מ", החברה המובילה בישראל בכל מה שנוגע לבטיחות וגהות שתסייע לכם. אתם צריכים איש מקצוע בעל ניסיון בתחום באופן כללי כמו גם כזה שיש לו ניסיון ספציפי בארגון כמו שלכם, ולחברת "אשר אביזמר – בטיחות לעד בע"מ" יש את כל הניסיון הדרוש על מנת לתת את המענה הטוב ביותר.

סקר סיכונים – יתרונות רבים

אז מה הם היתרונות של ביצוע סקר סיכונים ולמה כל ארגון או עסק חייבים אותו? קודם כל סקר הסיכונים משמש כנווט- יש לא מעט אי וודאות בכל מה שנוגע לסיכונים בארגונים, מפעלים או בכלל במקומות עבודה, וכאשר יש דו"ח שכתוב בצורה מסודרת שמאגד את הסיכונים ומפרט אותם כמו גם את דרכי ההתמודדות איתם, המצב הרבה יותר פשוט. סקר כזה ישמש כמזהה של אותם סיכונים, סיכונים שעלולים לפגוע בעובדים כמו גם ברווח הכלכלי של הארגון. הסקר ישמש כבסיס להיערכות והוא יאפשר להקטין את מידת הנזק במידה ויהיה כזה. בשורה התחתונה, הוא יכול לחסוך לא מעט חיי אדם ויכול לחסוך הוצאות גדולות לא צפויות.

סקר סיכונים בטיחות

כל ארגון, מפעל, חברה או עסק חייב שיהיה לו מערך בטיחות מסודר בכדי שהוא יהיה מנוהל בצורה נכונה או מקצועית מבחינה בטיחותית. למה? כי כולנו רואים ושומעים בתקשורת על מה קורה כשהפן הבטיחותי של ארגונים ועסקים לא מנוהל כמו שצריך- מנושא של מחלות שנגרמות בעקבות המקצוע של אותו אדם והחומרים איתם הוא עובד, כמו גם תאונות עבודה שנגמרות לא פעם עם נפגעים קשים או אפילו הרוגים, בנוסף להפסד הכלכלי המשמעותי לארגון בעקבותיהם. סקר סיכונים הוא הלב של תוכניות לניהול הבטיחות, הוא מספק את המענה הדרוש לגורמי סיכון שונים ולמפגעים שהעובדים חשופים אליהם. סקר הסיכונים הוא חלק מעשייה חוקית בארגון והוא מסייע לחיזוק הבטחון של העובד. כל מה שצריך זה ממונה בטיחות מומחה שיודע לנתח את הנתונים ולכתוב את הסקרים הללו, מישהו עם ניסיון ממוקד שיתאים את הסקר לאופי הפעילות של הארגון.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים